Får ingen luft, blir knuffad runt

Egentligen ska jag inte alls sitta (ligga?) här. Jag ska göra "Naknako". Så, ni får ha en bra kväll!

Jag är för full, du är för ung

Dagen efter vi fått vårt schema:

Mentor: "Har ni några frågor om schemat?"
Klasskamrat:
"Ja. Vad är Naknako 1?"
Mentor: "*Harkel* Det står N-A-K-N-A-K-0-1. Det är en nolla, inget O, ****. Det står för naturkunskap kurs 1.

Hurt Me Once, Shame On You


To Stop And Look Around, Ey?

Är äntligen hungrig igen. Efter en vecka där jag fått tvinga i mig mat kan jag nu säga att jag är hungrig.

Man ba:


Imma På Rutorna Men Ingen Går Hem

Har känt mig febrig hela dagen. Beror nog bara på brist av sömn. Så nu ska jag fortsätta vila en liten stund innan jag fortsätter städningen av min bokhylla.

Jag Hoppas Att Marken Du Går På Går Sönder

Snabb recap av helgen - passning av kusinerna i några timmar i lördags, följt av middag hos familjevänner och sen en trevlig kväll med vännerna här hemma & en början på städning av min hylla, bakning och middag hos andra familjevänner idag.

Imorgon börjar andra veckan i skolan med två lektioner. Börjar tjugo över nio och slutar kvart över tolv. Hyfsat härlig dag, då den endast består av språk också.
Man ba: Thank you very much! *non-ironic*

Calleth You, Cometh I

Tog farväl av Sveriges bästa band igår/idag. The Ark hade sin sista konsert i Malmö, och självklart skulle jag vara på plats. Stod endast tio meter från scenen, så hade perfekt koll på hela scenen, fast det var så nära. Några suddiga iphone-bilder och två videor med låtarna Breaking Up With God och Calleth You, Cometh I (som för övrigt är min absoluta favoritlåt med dem) kommer kanske så småningom upp.

Tänk att det bandet som varit i mitt hjärta så länge jag kan minnas, under hela min barndom och uppväxt, nu bara lägger av. Visserligen efter 20 år, men ändå. Jag älskar The Ark, och det kommer jag alltid göra.


Calleth You, Cometh I


Freakish Coincidence

Tre dagar i skolan och jag är redan skoltrött. Någon annan som känner likadant?

Svartskalle Stoltast I Staden

Okej, jag erkänner. Jag har fullkomligt kärat med mig i både Daniel Adams-Ray och Veronica Maggio. Som resten av det svenska folket, haha!

Två favoriter av favoriterna.

Välkommen in - Maggio


Dum av dig - Adams-Ray


This Is What I'm Doing Now

Jobbar på en liten text som jag ville visa senare. Vill gärna höra vad ni tycker, både positiv och negativ kritik!


Mm, Yum!

Den här prövade jag för första gången idag. Och eftersom den var så god ska jag hädanefter tvinga mina föräldrar att handla hem fler sådana här!


Uppdate

Skol-uppdate: Coola människor, töntiga människor, töntig marsch från torget i Vellinge till skolan igen, nervös & svettig mentor, coolare mentor på estet, många lektioner med estet, en vikinghatt i charlotte's skåp, ett lås utan nyckel i mitt, alla lektioner i borgen (där naturare, teknikare + estetare (& numera mediare tydligen) hänger), en halv-snygg kille i klassen, en som tror han e snygg men har fel, fler snygga på estet, blivit kompis med Malin.


Har ännu en gång "Gossip Girl"-abstinens. ...

Har ännu en gång "Gossip Girl"-abstinens. Det är inte okej, får försöka se ett avsnitt imorgon efter skolan!


@ Malmöfestivalen, Veronica Maggio nästa!

@ Malmöfestivalen, Veronica Maggio nästa!


Proof

"And in addition to all these hat, she now wears 'Wife' as she recently marries Vampire Diaries star (and an old pal of mine) Paul Wesley."

Ladies and Gentlemen, vi har äntligen bevis på Paul Wesley och Torrey DeVitto. Tack till Joy som berättade detta, och om Joy skriver det, måste det ju vara sant!

Just chilling with the cat.

img_0760 (MMS)

Just chilling with the cat.


All The Three Checks


Work Out, Work Down

"Så tänk på det, ni som också tränar flitigt men som kanske inte är så pålästa som man bör vara. vilan är precis lika viktig som träningen och skiter man i en sådan viktig del så bryter man bara ner kroppen."

Läste precis detta hos Jennifer. Så himla rätt! Det är viktigt att vila och inte bara köra på, man kan lätt bli sliten. Och det här säger jag inte bara för att jag är lat och inte orkar träna ibland, jag säger det för att det är sanningen!

Safe Haven

Jag fick världens sug efter att göra ett inspirationscollage och påbörja en inspirationspärm. Så det får jag göra efter jag varit på biblioteket imorgon.

Syster och jag har varit hos Morfar och hans fru Jane hela helgen. Gamla videofilmer och en tripp till stan medan deras affär var öppen har det bjudits på. Och besök av Janes son med familj, moster och mamma & pappa skedde idag. Det var väldans trevligt tycker jag.

Förressten fick jag boken "Safe Haven" igår av min faster. Den är skriven av Nicholas Sparks och jag har velat läsa den sedan innan den släpptes i Sverige. Äntligen säger jag bara. Så nu har jag fem böcker att läsa.

Och nu ska jag se Gossip Girl. Har längtat efter det hela helgen.

Strunta I Skolstarten Och Bara Leva Livet?

Det är nästan bud på att ta ledigt de fyra sista dagarna på Malmöfestivalen. Strunta i skolstarten och bara leva livet! Tacksam, döglad och hel-excited är jag i alla fall för att The Ark kommer dit. Till Malmöfestivalen alltså.

Stefan And Katherine Made 35 Accounts And Disliked This

Jag dog precis en aning...

Obsessed, Me? No way.

Jag har inte sett Gossip Girl på två dagar. Snacka om abstinens...


Källa


One Day I Will Become The Father Of The Son

Man ba: Fuck yeah!


CoB - Three Wedding Choices

Three Wedding Choices

Ska på bröllop i september. Gud, det är bara en månad kvar. Måste nog bestämma mig snart för att kunna beställa hem klänning och köpa skor!



Använda som startsida?
RSS 2.0
cript type="text/javascript"> var msg_box ="Alla bildstölder polisanmäls! Fråga om lov."; function dis_rightclickIE(){ if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' && (event.button == 2 || event.button == 3)) alert(msg_box) } function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false") // -->cript>