Fun Fact #1

[ny katergori - Fun Fact]


He's a Pirate - Hans Zimmer

Det här är seriöst det bästa soundtracket till en film jag vet. Är en huge sucker för pirater, och framförallt Jack Sparrow. He's a pirate, and he's my hero.

 


KristenS

Jag är nu medbloggerska på KristenS - Sveriges största fanblogg om Kristen Stewart!
Har legat i hårdträning nu i några veckor för att bli en så bra bloggare som möljigt och nu är det äntligen dags! Så ni får ursäkta om den här bloggen kommer i andra hand, jag tror ni förstår varför.

Orginal bildkälla


Bild redigerad av: Olivia - Vid användning länka till http://kristens.se eller http://cinta.webblogg.se

Dansa I Neon

Mina designade klänning på NELLY.COM
Mina designade klänning på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min klänning här!


Dagens Läskigaste

Tack vare Egoina prövade jag det här andespelet, där man ska tänka på en person och med hjälp av frågor ska "han" lista ut vem det är. Det läskigaste är att den här anden faktiskt har rätt! Jag tänkte på Bethany Joy Galeotti och hans gissning var just Bethany Joy Galeotti!
Måste pröva det igen!

When The Stars Go Blue


When the Stars go Blue - piano version

In A World Of Magicians


One Tree Hill cast

En Bra Bloggare?

"En bra bloggare uppdaterar minst fem gånger om dagen."
Haha, pyttsan! Det är en dålig regel. Jag tycker att man får blogga när man vill. Och nu är det faktiskt sommarlov, det får vara lite glest på bloggfronten då! So what om man tappar bloggläsare? Jag tycker att om man är en trogen bloggläsare stannar man kvar och tittar in som vanligt, fast uppdateringen är kass.

Fast har man inte uppdaterat på dölänge (här tillexempel) fast man lovat, kan man faktiskt skrota den bloggen..

Not Over You


Not Over You - Gavin Degraw

Born This Way

Lady Gaga är världens inspiration.


When The Day Comes, You'll Be Ready

Jag går inte i nian längre. Jag går i ettan. Eller tekniskt sätt går jag ingenstans.
När Linnea började sjunga brast det för mig. Jag började gråta. Men det gjorde ingenting, för jag hade redan sjungit klart allt det viktiga. Vem vet, kanske något av det kommer ut här?

Ikväll blir det grillning och cheesecake med vännerna. Och nu är det One Tree Hill.
Sommarlov = härligt!

I Love Girls

"Fell down the rabbithole" - a.k.a Dianna Agron
Ta er tid att läsa detta. Jag gjorde det, och det var verkligen värt varenda minut!

Your Beautifulness Makes Me Jealous

Utväxten börjar synas rejält nu. Så på tisdag kommer jag avsluta mina tio år i grundskolan med en hasselnöt-ton på håret. Jag gillar't!

Kikar lite på klänningar just nu. Ska på bröllop i september och det gäller att vara tidigt ute! Sedan är ju faktumet att jag är en huge sucker för bröllop, en liten svensk verision av Brooke Davis, haha!


bildkälla

Anything I Do, I Do It For You

Om min skjuts kommer någon gång, är det dax för en liten stunds hundpassning och sen ikväll blir det mer passning, med barn den här gången!

På tisdag slutar jag skolan. Är rätt nervös för att sluta nian och börja gymnasiet. Samtidigt vet jag att jag kommer få tre underbara år med min nya klass (som jag inte har någon aning om hur den kommer bli...). Sam-Media blir det för mig.
Ni som också ska börja gymnasiet till hösten, hur känner ni? Vilken linje har ni valt?

2011-04-05
bild från arkivet - 110405

 


I Got A Pocketful Of Sunshine

Käkade på Gränden vid Hansa idag. God mat och trevligt folk. Hade en jättetrevlig kväll, hoppas på fler sådana här i sommar.
Nu gäller de sista tjugo minuterna på Easy A, som jag inte hann se klart igår innan jag somnade. En liten recension kommer på den snarast!

Jerks?


Peyton - One Tree Hill S06E16

This, I Want


God, I want this outfit so bad!

Skor och kuvertväska från nelly.com
Topp, tröja och shorts från Gina Tricot

Clothes over Bro's - 110607


shorts - H&M
t-shirt - Monki

MTV Movie Awards

Sitter (läs: ligger) och väntar på att MMA ska börja. Vilket det gör om ungefär en timme och tjugotre minuter...

X-Men: First Class



4,5/5

Det här ni - det här var awesome. Är ingen jätte X-Men-fantast i vanliga fall, men efter att ha glidit in på ett bananskal och sett den här filmen idag har jag ändrat mig. Den här filmen var, sorry - är - hur bra som helst.

Jag hade önskat att få se lite mer kända ansikten faktiskt, men när jag tänker efter så var det en del av filmen. Många bra filmer använder sig just av okända, och de är bra i alla fall. Men jag tycker att synd att jag bara kände igen typ tre skådespelare, det borde varit fler; därför får filmen inte full pott.

Jag tycker ändå att ni borde se den. Super-powers borde få många på fall - I know I fall for it every time.


Three Years Old

Bad och sol har det blivit en hel del av idag. Snart beger jag mig bort till Ida för att umgås och imorgon blir det att åka till stan med Julia. Det här "lovet" har bara varit i två dagar, men är redan hur bra som helst. Imorgon kommer säkerligen bilder från dagen, so stay tuned.


Olivia, ungefär 3 år


Forgiveness


Haley - One Tree Hill S04E11

I See Forgiveness

Det fina vädert idag igen gör det omöljigt att bara sitta inne. Det blir att dra på bikinin under kläderna och dra ut i solen med vännerna.

Ha en toppendag i solen var ni än är i världen!

The Person I Want Next To Me When My Dreams Come True

Gråt, förtvivlan, rädsla. Ungefär sådär kan man beskriva det jag känner just nu. Det är inte ofta man går från hur glad som helst till ledsen så snabbt som man gör i den senaste avsnittet av One Tree Hill jag precis såg. (S03E09).


bildkälla


Two Different People

Noah - The Notebook


Fight For Me

Det är egentligen på tok för fint väder för att sitta inne, men ett svensk-arbete ska vara inne på tisdag och jag är långt ifrån färdig.
Dags att pausa med glass och jordgubbar för att sedan cykla till Ida för att scanna in bilder till just detta arbete.

Ha en fortsatt bra dag i värmen, för det ska i alla fall jag ha!


bildkälla

Buy All Of The Things I've Never Had

Om ungefär etthundra minuter ska jag hoppa på cykeln och bege mig till träningen. Body Balance står på schemat idag, behöver lite avslappning efter skolan känner jag.

Använda som startsida?
RSS 2.0
cript type="text/javascript"> var msg_box ="Alla bildstölder polisanmäls! Fråga om lov."; function dis_rightclickIE(){ if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' && (event.button == 2 || event.button == 3)) alert(msg_box) } function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false") // -->cript>